Firmy przewozowe Małopolski zwiększają obszar działania, by sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu

Wzrastająca popularność Małopolskich Linii Dowozowych (MLD) wśród użytkowników publicznego transportu wymusza na Kolejach Małopolskich podjęcie działań mających na celu zaspokojenie rosnącego popytu. Aby sprostać wyzwaniu, operator musi zwiększyć liczbę dostępnych autobusów oraz zatrudnić dodatkowych kierowców do ich obsługi.

W ubiegłym roku, liczba pasażerów korzystających z usług MLD wynosiła 3,5 miliona osób. Dostarczenie takiej ilości ludzi do stacji Kolei Małopolskich wymagało doskonale skoordynowanego systemu transportowego. W bieżącym roku, planowane jest rozszerzenie działalności MLD o dodatkowe linie. Autobusy będą teraz kursować na 55 trasach, obejmujących wszystkie powiaty regionu małopolskiego i 110 gmin.

Zadanie to jest sporym wyzwaniem dla KMŁ, które muszą podjąć starania o zwiększenie floty autobusów oraz poszerzenie kadry kierowców. Aby tego dokonać, firma ogłosiła przetarg na obsługę wybranych linii: A2 (Wieliczka – Myślenice), A14 (Spytkowice – Kraków), A17 (Wieliczka – Dobrzyce – Szczyrzyc), A18 (Wieliczka – Siedlce), A21 (Nowy Sącz – Nowy Targ), A19 (Olszowice – Świątniki Górne – Wieliczka – Szczytniki), A44 (Kraków – Alwernia) oraz A47 (Andrychów– Bulowice – Kęty – Witkowice – Osiek – Oświęcim).

Według szacunków przedstawionych przez Koleje Małopolskie, dodatkowe autobusy będą realizować pracę przewozową na poziomie prawie 1,1 miliona wozokilometrów. Jeśli jednak KMŁ zdecydują się na wykorzystanie pełnego potencjału opcji, całkowita liczba wozokilometrów wzrośnie aż o 3,3 miliona, co da łącznie 4,4 miliona wozokilometrów.

Dodatkowo, samorząd województwa małopolskiego udziela finansowego wsparcia dla rozwoju MLD. W tym roku przewiduje on przeznaczyć na ten cel ponad 67,5 miliona złotych.